من انقلابیم

چکار کنیم منتظرتر باشیم؟!

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ق.ظ

ریشه مطلب: هفته سوم برنامه - انتظار پویا - حقیقت انتظار (از استاد پناهیان) – مطلب سوم

در مطالب قبلی فهمیدیم که منتظر بودن فراتر از یک « اعتقاد » هست

و در واقع یعنی یه حس عمیق.

بعدش فهمیدیم که یکی از مهمترین آثار انتظار فرج، اینه که آدم رو از زمان حال جدا میکنه و باعث تعلق خاطر ما به آینده میشه که یکی از تفاوتهای انسانها با حیواناته.

حالا میخوایم ببینیم برای اینکه احساس انتظارمون بیشتر بشه؛ با طراوت تر بشه، چکار کنیم؟

چه عواملی میتونن این انتظار فرج رو تشدید بکنن؟ این احساس انتظار رو در انسان عمیق بکنن؟ یکی از عواملش رنجه. یکی از عواملش درده. ولی این عامل، عامل زیاد قوی ای نیست. آدمهای تحت ستم، آدمهای بسیار مظلوم اینها آمادگی روحی دارن برای اینکه منتظر فرج باشن. اونها عمیقا به در نگاه میکنن؛ اونها چشمشون رو از راه برنمیدارن؛ چشم به راه به معنای واقعی کلمه ان. ولی من نمیخوام این عامل رو زیاد تحویل بگیرم به این دلیل که بعضی ها بلا سرشون میاد، مأیوس میشن، نه منتظر. بعضی ها بلا و مریضی سرشون میاد، تعلق خاطر به آینده پیدا نمیکنن، درگیر با گذشته اند یا دچارِ ای کاش ای کاشهای نامحدود میشن که هیچ فرجی توش نیست. همه از بلا این نتیجه رو نمیگیرن که با بلا منتظر بشن. ضمن اینکه ما برای منتظر شدن حتما نمیخوایم بریم زیر بار بلا. این راه نیست، پیشامده.

راه دیگری که ما برای تقویت احساس انتظار داریم، تفکره. تفکر کنیم، درباره اون زیبایی که پیش خواهد آمد؛ درباره اون وضع مطلوبی که فرج ما در اون وضعه؛ درباره اون وضع زیبایی که موعود ماست، به ما وعده داده شده. اگر تفکر کردیم و شدت زیبایی اون صحنه های قشنگ رو دیدیم، انتظارمون بالا میره. دیگه با زمان کاری نخواهیم داشت. این یکی از راههاست. راه بسیار عالی ای هم هست، ولی کمتر برای کسی پیش میاد. مثل این میمونه که درباره بهشت و رضوان الهی تفکر بکنه و اینقدر عمیقا بیندیشه که عاشق بهشت بشه ، مشتاق ملاقات خداوند متعال بشه. راه خیلی خوبیه ولی انصافا در این راه انسان به سختی میتونه به نتیجه برسه. مال انسانهای بسیار نادره.

راه عمومی تری هست که هم راهی ست رفتنی، هم به ما یک جورایی دستور داده شده، اون راه احساس انتظار رو در انسان به سرعت بالا میبره؛ احساس انتظار رو عمیقا ایجاد میکنه. حالا که افضل عبادات انتظاره و خودش به عنوان یک عامل تعالی بخش میتونه عمل بکنه، حالا که انتظار فرج ارتباط ما رو با حضرت مهدی تقویت میکنه، چرا ما از این راه استفاده نکنیم برای اینکه انتظار در قلبمون شدید بشه؟ عامل بسیار مهمی که میتونه این انتظار رو در ما تقویت بکنه چیه؟...

ادامه، ان شاءالله هفته های بعد...


مطالب مرتبط :

لطفا محدود به زمان حال نباشید...(مطلب دوم از مبحث حقیقت انتظار)

ذکر و تذکر کافی نیست...(مطلب اول از مبحث حققت انتظار)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی