من انقلابیم

بصیرت « و » استقامت

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۰ ق.ظ

دسته بندی: هفته اول برنامه- بصیرت و استقامت - مطلب اول

توجه: این مطلب و سایر مطالبی که در آینده تحت موضوع « بصیرت » منتشر می شه، از کتاب «بصیرت و استقامت»، برگرفته از بیانات امام خامنه ای هست، که ان شاءالله می خوایم یه عده جوون انقلابی همه با هم در قالب یه برنامه طولانی مدت، به طور مستمر و به تدریج این کتاب رو بخونیم و بفهمیم.

اگر کسی بصیرت نداشته باشد، و لو ایمانِ جوشانی هم داشته باشد، فریب می خورد؛ و وقتی فریب خورد، این ایمان در خدمت آن هدف به کار نخواهد افتاد. لذا امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین فرمودند: « وَ قَد فُتِحَ بابُ الحَربِ بَینَکُم وَ بَینَ أَهلِ القِبلَةِ، وَ لا یَحمِلُ هذا العَلَمَ إِلّا أَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ » چه زیبا! کلمه « بصر « و کلمه « صبر » ، از حروف مشترکی ترکیب شده اند، اما دو معنای جدا از هم دارند. آن وقت، دو رکن فلاح، در حمل پرچم هدایتند که امیرالمومنین(ع) آن روز فرمودند « وَ لا یَحمِلُ هذا العَلَمَ إِلّا أَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ » این پرچم را برنمی دارد و به دوش نمی کشد، مگر کسی که این دو خصوصیت را داشته باشد: اولا بصیرت داشته باشد؛ ثانیا استقامت داشته باشد. بصیرت دینی و استقامت ایمانی.

(ادامه ان شاءالله هفته های بعد)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
تسنیم ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی